środa, 22 maja 2013

A pain in the neck

A pain in the neck ( dosłownie: ból w szyi) to osoba lub sytuacja, która dziala nam na nerwy.
No pain, no gain (nie ma bólu, nie ma zysku) mówi przysłowie, czyli "bez pracy nie ma kołaczy"
Pain to nie tylko ból fizyczny ale i cierpienie emocjonalne. Ból może być przeszywający, przenikliwy - sharp/stabbing pain, straszliwy, nieznośny - excruciating pain, lub tępy - dull pain.
Ból możemy odczuwać w jakiejs części ciala - pain in something.Na przyklad I've got a pain in my back (bolą mnie plecy) lub "I've got a pain in my heart"(boli mnie serce) o czym śpiewał swego czasu zespół The Rolling Stones:
Pain in my heart
Treatin' me poor
Where can my baby be?
Lord, no one knows
Pain in my heart
Won't let me sleep
Where can my baby be?
Lord, where is she?

2 komentarze:

  1. Z żalem stwierdzam, że na codziennie mogłabym używać wyrażenia "a pain in the neck". It's so sad!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna stronka, dostałam dzięki p. Aldonie :) Powiedzą wszystko co zechcesz! Sprawdzałam polish - hm, akcent niekoniecznie, ale zabawa jest! :) Może nawet jako zadanie domowe dla bardziej "kumatych" ? :)
    www.voki.com
    Moje dziełko, zrobiłam dla męża, który wrócił z pracy zmęczony.
    http://www.voki.com/pickup.php?scid=8175961&height=267&width=200

    OdpowiedzUsuń