Etykiety
about Poland
(81)
about Britain
(77)
about the world
(135)
actors
(21)
adverts
(21)
books
(15)
clothes
(8)
colours
(6)
false friends
(1)
festivals and celebrations
(45)
film and TV
(60)
food
(73)
health
(69)
history
(23)
idiomy
(65)
inventions
(7)
learning English
(35)
months and days
(22)
museums
(7)
my blog and me
(11)
nature
(52)
people
(77)
poems
(18)
poets
(31)
Royal Family
(23)
sayings and proverbs
(27)
songs
(126)
sports
(3)
strange inventions
(14)
the USA
(40)
tips
(32)
w
(1)
weather
(26)
what does it mean?
(62)
writers
(8)
My name is BŁĄD czyli wykaz błędów popełnianych przez uczniów.
1. "I am like.". lub " I am live in...". zamiast I LIKE... I LIVE
To zdarza się w młodszych klasach, ale w skrajnych przypadkach nawet później. Uczeń tak sobie wbił w głowę, że zaimek I i czasownik am są nierozłączne jak bracia syjamscy połączeni wspólnym jelitem, że wydaje mu się, że te słowa MUSZĄ być zawsze razem. Stąd "jestem lubię.." czy "jestem mieszkam w.."
2. " I have 14 years old" zamiast I AM 14 years old.
Gdyby wszyscy zapamiętali,że po polsku pytamy Ile masz lat? ale po angielsku How old are you? czyli w dosłownym tłumaczeniu "Jaki stary jesteś ty?, to nie popełnialiby tego błędu. Odpowiadamy;
Jestem .... lat stary. czyli I AM .... years old. I jeszcze jedna uwaga: wolno nam pominąć years old i powiedzieć: I am 14. ale nie wolno pominąć "old", czyli sformułowanie " I am 14 years"
jest błędne.
3. "I reading a book" , "He driving a car" zamiast "I AM reading..." He IS drivng.."
Zapominanie o czasowniku to be w czasie Present Continuous. Uczeń wie, że ma do czegoś dodać końcówkę -ing i dodaje, a potem jest zdziwiony, że dostał zero punktów.
Polecam lekturę "W pustyni i w puszczy" Henryka Sienkiewicza i wtedy dowiecie się, co to znaczy mówić językiem Kalego i przestaniecie tworzyć zdania typu" Kali bać się, ale Kali pójść"
4. "I going to buy a car" zamiast "I AM going to buy a car" (Zamierzam kupić samochód)
Zapominanie o czasowniku to be przy stosowaniu formy to be going to. Uzasadnienie jak wyżej.
5. Jeśli Let's to musi być go, a to NIEPRAWDA.
Podobnie jak w przypadku I am uczniom wydaje się, ze let's zawsze łaczy sie z czasownikiem go.
Let's to skrót od let us, które wyrażają propozycję zrobienia czegoś wspólnie. Możemy wiec powiedzieć: let's watch TV, let's play football, let's have a picnic i oczywiście LET'S LEARN ENGLISH.
6. "I like watch TV" zamiast "I like watching TV/ to watch TV"
Po czasowniku like występuje gerund (czasownik z końcówką -ing) lub bezokolicznik poprzedzony to".
TO BE CONTINUED...... (CIĄG DALSZY NASTĄPI.....)
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Witam Pani Joanno,
OdpowiedzUsuńgratuluję super pomysłu z zapisywaniem błędów uczniów.Moi uczniowie popełniają dokładnie te same błędy...Szczególnie czwartoklasiści prawie zawsze łączą I z am z podanej wyżej przez Panią przyczyny. Maluchy znów nagminnie mylą kitchen z chicken.Dobrze jest o tym pamiętać i tym samym zmniejszać ryzyko powielania błędów. Pozdrawiam cieplutko i obiecuję dorzucić jeszcze kilka innych przykładów z mojego własnego podwórka :)
Kasia G.
Dziękuję Pani Kasiu. I + Am umieściłam na 1 miejscu, bo to jest coś, co mnie zawsze do szału doprowadza. Oczekuję na obiecane przykłady i serdecznie pozdrawiam.
Usuń