czwartek, 24 stycznia 2013

Don't judge a book by its cover.

Dziś obejrzałam ciekawą prezentację o książce i czytelnictwie przygotowaną przez Darię i Paulinę z klasy III C , która zainspirowała mnie do napisania tego posta.
 
Słowo BOOK występuje w bardzo wielu wyrażeniach w języku angielskim. Mamy więc bookcase(biblioteczka), booklet (broszura, książeczka),bookmark (zakładka do książki), bookworm (mól książkowy) bookplate(ekslibris); to take a leaf out of somebody's book - naśladować kogoś; to speak like a book - mówisz jak z nut.
Słowo BOOKS oprócz książek oznacza też księgi rachunkowe. To get into somebody's books - zadłużyć się u kogoś; to be in somebody's bad books - nie cieszyć się czyjąś sympatią; that suits my books - to mi odpowiada.
Na koniec dwie złote myśli związane z książkami:
BOOKS AND FRIENDS SHOULD BE FEW BUT GOOD. (Książek i przyjaciół powinno być niewielu, ale dobrych)
DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVER! (Nie oceniaj książki po okładce).

Posted by Picasa

2 komentarze:

  1. Lubię czytać książki i o ksiązkach też!
    Nie oceniaj książki po okładce to może tak jak - nie oceniaj człowieka po wyglądzie? :)
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jeszcze nie powienno się oceniać książki po pierwszym zdaniu. Kiedyś otworzyłam książkę i przeczytałam :"Czy to ty Klementyno ziewnęłaś tak straszliwie?" i czytac mi się odechciało ;D

    OdpowiedzUsuń