sobota, 8 czerwca 2013

World Oceans Day


Dziś po raz piąty obchodzimy Światowy Dzień Oceanów czyli World Oceans Day.
 Święto ustanowiono na Szczycie Ziemi w Rio de Janeiro  w 1992 r ale  ONZ oficjalnie uznała ten dzień dopiero w roku 2008, a pierwsze obchody miały miejsce rok później. Święto ma na celu propagowanie ochrony oceanów. Tego dnia organizuje się kampanie informacyjne dotyczące zagrożeń dla wód oceanów oraz skutków ich zanieczyszczenia.
  world oceans day
Chętnie złożyłabym jakiemuś oceanowi życzenia osobiście, ale cóż... Za daleko. Ostatni raz widziałam ocean podczas wizyty w szkole partnerskiej w Portugalii.  Był luty, w Polsce zima, a tam szum fal, ludzie na plaży, 20 stopni ..
Lubię angielskie słowo ocean, bo pisze się tak jak po polsku i fajnie się wymawia. Z okazji Dnia Oceanów posłucham sobie piosenki, którą śpiewa Rod Stewart. Piosenka co prawda nie jest o oceanie, ale jest tam zdanie:

Where the ocean meets the sky,
I'll be sailing.


Rod Stewart - the Rhythm of My Heart

3 komentarze:

  1. Też dołączyłabym się do życzeń :) ale rzeczywiście - za daleko! Ostatni raz widziałam ocean w tym samym czasie co Ty, Dżołano! Mamy nawet certyfikaty wizyty na Capo da Roca! Może powiesić w końcu na ścianie, a nie trzymać w szafce?
    Wspominam ten czas z radością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Jednak mam początek sklerozy. Ostatni raz widziałam ocean w 2009 roku w Kraju Basków. Byłam w San Sebastian nad Zatoką Biskajską.

      Usuń