niedziela, 9 grudnia 2012

Rocznica śmierci Johna Lennona

Zerwałam dziś kartkę z kalendarza i na odwrocie zobaczyłam informację o rocznicy śmierci Johna Lennona, członka legendarnej grupy the Beatles. Zginął 8 grudnia 1980 roku przed swoją rezydencją na Manhattanie. Tego dnia wychodząc z domu rozdawał autografy grupce fanów, która zgromadziła się na ulicy. Wśród nich znalazł się szaleniec Mark Chapman, który później oddał do muzyka 4 śmiertelne strzały.
rekonstrukcja wydarzeń
Zastanawiałam się jaką piosenkę Lennona wybrać na tę smutną rocznicę. "Imagine" czy może "Happy Xmas", bo zbliżają się Święta? W końcu zdecydowałam się na mniej znany utwór "Jealous guy", który jak większość swoich piosenek Lennon poświęcił kobiecie swego życia, żonie - Yoko Ono.

http://www.youtube.com/watch?v=0gRgLlT3WPk

3 komentarze:

  1. Akurat tę smutną datę pamiętam doskonale, miałem wtedy naście lat. To była wiadomość dnia.

    Bardziej byłem zaskoczony 16 VIII 1977 roku, wtedy z przedawkowania zmarł King, szczerze mówiąc wówczas myślałem, że Elvis już nie żyje. Data łatwa do zapamiętania 17 VIII mam imieniny.

    Blog EXTRA!!!

    Dżek

    OdpowiedzUsuń
  2. And jeszcze jedno, bardziej podoba mi się wersja Bryana Ferry'ego z Roxy Music.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezły ten Bryan Ferry.
    Thank you Dżek,
    Dżołana

    OdpowiedzUsuń