piątek, 11 kwietnia 2014

Jacek Kaczmarski (1957 - 2004)

Wczoraj minęła 10-ta rocznica śmierci Jacka Kaczmarskiego. Dla mojego pokolenia był kimś bardzo ważnym. Kochaliśmy jego wspaniały głos i jego ballady, uczył nas historii i patriotyzmu.
Dziś czasy są inne i nie ma zapotrzebowania na bardów i poetów.
Mam nadzieję, że pamięć o Jacku Kaczmarskim przetrwa i jego pieśni, mimo upływu czasu wciąż aktualne, będą nadal dostarczać wielu wzruszeń kolejnym pokoleniom Polaków.
Do posłuchania "Lekcja historii klasycznej" 
https://www.youtube.com/watch?v=YgiqvHS3mcM
About Jacek Kaczmarski :
http://stanislawkrawczyk.blogspot.com/2013/01/jacek-kaczmarski-english-starter.html

2 komentarze:

  1. Podziwiam go. Historia to dla mnie bardzo obszerna dziedzina, gdzie wydarzenia i ludzie, poglądy są ciasno splecione i zależne od siebie.... To czasem dla mnie zbyt trudne! Jedno wydarzenie jest skutkiem ciągu innych wydarzeń, których jeśli się nie zna to ..... można łatwo wysnuć mylny wniosek!
    Jego piosenki zachęcają do sięgnięcia po literaturę historyczną i nadrobienia braków! :)
    Właśnie poczytałam trochę i już wiem, że Jacek Kaczmarski był dzieckiem artystów plastyków.....
    I tyle jeszcze nie wiem....

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój post stał się tematem naszej rozmowy. My_husband mówi, że wczoraj słuchał Kaczmarskiego - dużo, bo lubi!!! Za tematy historyczne, za społeczno-polityczne i pewnie za ... gitarę, na której tez kiedyś grał.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń