środa, 4 grudnia 2013

Babs, Babbie, Bar, Barby, Barbie, Barbra, Bobbi, Bobbie = BARBARA

Dziś imieniny Barbary. To, pochodzące z języka greckiego imię, zrobiło światową karierę.
A co znaczy?
From the Greek barbaros meaning foreign or strange, traveller from a foreign land (cudzoziemka).
Imię Barbara popularne było w Wielkiej Brytanii w czasach średniowiecza, potem zaczęło wychodzić z mody choć jest nadawane do dziś.
W języku angielskim  ma wiele form. Barbara to także Babs, Babbie,Bar, Barby,Barbie,Barbra, Bobbi, Bobbie ( czyli Barbie doll, marzenie wszystkich dziewczynek,  to po prostu lalka Basia).
Najsłynniejsze Barbary to między innymi:
  • Barbara Walters (dziennikarka)
  • Barbara Bush ( żona prezydenta Stanów Zjednoczonych)
  • Barbara Stanwyck (aktorka)
  • Barbara Cartland (powieściopisarka)
  • Barbra Streisand (piosenkarka i aktorka)
  • Basia Trzetrzelewska ( polska piosenkarka, która na przełomie lat 80-tych i 90-tych zrobiła światową karierę śpiewając w języku angielskim) Posłuchajmy :http://www.youtube.com/watch?v=jKVzAtvcMqs
Barbarom i Basiom Wszystkiego Najlepszego! Happy Name Day!

3 komentarze:

  1. Mam koleżankę Barbarę K. - sympatyczną i ciekawą osobowość posiadającą!
    Do tego znam sklep "Barbara", który znajduje się na ul. Mazowieckiej i jest jednym z 3 sklepów z akcesoriami dla plastyków.
    I lalkę Barbi zawsze chciałam mieć.... mijają lata, a ja wciąż jeszcze jej nie mam... pytanie, czy nie za późno?
    Regards!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że możesz mieć Barbie. Możesz powiedzieć, że zajmujesz się projektowaniem strojów dla niej. A swoją drogą może to pomysł na jakiś biznes dla Ciebie?

      Usuń
  2. Myślałam o tym! To mogłoby być inspirujące! I przyjemne!
    Mam tyle pomysłów na biznes, tylko tej żyłki handlowca nie posiadam....
    Ale Barbie mogę mieć!!!

    OdpowiedzUsuń