czwartek, 14 sierpnia 2014

Coaching językowy.

 Skusiłam się na zakup czasopisma Coaching.  Było drogie, ale nie żałuję, bo znalazłam tam wiele ciekawych rzeczy.
Patrzyłam bezmyślnie na półkę wypełnioną kolorowymi czasopismami. Nagle zobaczyłam na okładce jednego z nich  tytuł COACHING JĘZYKOWY: ANGIELSKI DLA ŚREDNIO SFRUSTROWANYCH i poczułam, że muszę to przeczytać.
Autorką artykułu jest Anita Szarlik - dziennikarka, podróżniczka, współzałożycielka fundacji "Enjoy Poland".
Tekst jest skierowany do osób dorosłych, które znają już angielski  na "szkolnym"poziomie, który ich nie satysfakcjonuje i nie pozwala na bezstresowy pobyt w kraju anglojęzycznym. Co zrobić, aby to zmienić?
Artykuł zawiera cenne rady, które, moim zdaniem, mogą się przydać każdemu, kto uczy się języka obcego, bez względu na wiek i poziom zaawansowania.
Autorka radzi, aby szukać kontaktu z językiem wszędzie gdzie się da i w formie jaka nam odpowiada. Jeśli zdecydujemy się na czytanie książki w oryginale, najlepiej wybrać taką, którą znamy po polsku, czytać dziennie jedną stronę, wyszukać w słowniku maksymalnie 10 nowych słów, resztę próbować odgadnąć z kontekstu.
 Ważne jest, aby w nauce języka wyznaczać sobie cele możliwe do realizacji ( na przykład: na jutro nauczę się trzech nowych słów). Należy cieszyć się z każdego, nawet najmniejszego sukcesu, bo naszym największym wrogiem jest brak motywacji.
Trzeba też próbować myśleć po angielsku: "Kiedy jedziesz samochodem i jesteś zatopiony/a w myślach, spróbuj te myśli od razu przełożyć na angielski. Np. zamiast myśleć " Ale korki", pomyśl 'Damn this traffic jam". Zamiast pomyśleć "Muszę kupić chleb po pracy", pomyśl " I have to buy bread after work"
 - radzi Anita Szarlik.
To tyle, w największym skrócie. Zainteresowanych odsyłam do czasopisma Coaching Nr 4/2014 lipiec-sierpień.

2 komentarze:

  1. Ładnie to napisałaś!
    Najważniejsza.... jest motywacja do nauki!!
    Zawołałam my_husband, żeby też sobie przeczytał!
    A co! :)
    Thank You!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tylko streściłam cudzy tekst.

    OdpowiedzUsuń