poniedziałek, 18 listopada 2013

Who rules Poland? czyli Greenpeace na dachu.

Who rules Poland? Coal Industry or the People? -  to hasło, które dziś rano aktywiści Greenpeace umieścili na dachu budynku Ministerstwa Gospodarki w Warszawie.
Kim są działacze Greenpeace? "We're an independent global campaigning organisation acting to change attitudes and behavior, to protect the environment and promote peace" tak przestawiają się na Twitterze.
Greenpeace działa w 42 krajach świata , w tym także i w Polsce., a jej centrala (Greenpeace International) mieści się w Amsterdamie. Organizacja powstała w 1971 w Vancouver w Kanadzie.
THE GREENPEACE STORY
http://www.youtube.com/watch?v=9jDMjfSU-uE

Bycie członkiem Greenpeace wymaga wielkiej odwagi i sprawności fizycznej.
Zobaczcie zdjęcia z najbardziej spektakularnych akcji:
http://213.180.130.202/52806,1,0,0,galeria_media.html

3 komentarze:

  1. Wczoraj dziewczę, przedstawiające się właśnie jako działacz Greenpeace - zaczepiło mnie na ul. Marszałkowskiej. Hm, chciała "porozmawiać", a ja niestety wiem, że... chodzi o kasę... eh.... kosztowna to może być "rozmowa"... Odmówiłam współpracy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam żadnych doświadczeń z Greenpeace. Przeczytałam na ich stronie, że utrzymują się z funduszy przekazanych przez darczyńców. Nie przyjmują żadnych dotacji od polityków, rządów i korporacji aby zachować niezależność. A może po prostu chcieli żebyś podpisała apel w obronie Arktycznej 30-stki?

      Usuń
  2. Nie, nie! Już miałam z nim wiele razy do czynienia. Oprócz "rozmowy" zawsze jest na koniec ten "akcent" finansowy! Nawet kiedyś spotkałam się z ofertą pracy dla Greenpeace. Wyglądało to tak, że właśnie chodzisz po ulicy, zaczepiasz ludzi i musisz zarobić... dla fundacji, ale też na siebie! Taka robota... Eh..... Czasem ręce opadają... Idea dobra, a potem to wszystko jakby w wodę wrzucił...
    I nasuwa mi się jeszcze skojarzenie, trochę odległe, ale jednak mające jakiś wspólny punkt... 10 zł darowane do jakiegoś kraju Afryki, to w rzeczywistości 1 zł... Resztę pobierają przekazujący, informujący, zarabiający itp....

    OdpowiedzUsuń