sobota, 19 października 2013

Top 25 cities in the world.

Na stronie  CNN zapoznać się można z listą 25 najlepszych miast świata ogłoszona przez amerykański magazyn podróżniczy Condé Nast Traveler. W głosowaniu wzięło udział 1 milion 300 tysięcy osób, które wytypowały miasta najbardziej warte odwiedzenia.
http://edition.cnn.com/2013/10/16/travel/cn-traveler-top-cities/index.html?eref=igoogledmn_topstories
Kraków wspólnie z czeską Pragą znalazł się na miejscu piętnastym wyprzedzając między innymi Paryż (miejsce 22) i Barcelonę (miejsce 24).
Przypomniała mi się wizyta w Barcelonie, na którą delegacja z naszej szkoły pojechała w ramach projektu Comenius "Zamki i pałace - historia i legendy". Kiedy zachwycałam się budowlami Gaudiego mój uczeń Dawid. mówił ; Proszę pani, to jest ładne miasto, ale nasz Kraków jest ładniejszy, nasz Kraków jest najpiękniejszy.." Okazało się, że wiele osób myśli podobnie. Czasami trzeba udać się za granicę, aby docenić własny kraj.
http://www.youtube.com/watch?v=jSUXnJ7cgnw

4 komentarze:

  1. Wiesz Joanno, nasz Kraków jest przepiękny, jest miastem z duszą. Poza tym, za naszymi wyborami (przynajmniej tak jest ze mną) przemawia też serce do tego co polskie :)
    Miłej niedzieli- Zosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję i nawzajem.
    Do listy miast magicznych dopisałabym Sandomierz, Kazimierz i Zamość.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh, Kraków..... szkoda, że tak daleko.... ale w sercu blisko! 5 lat przyjemności spędzania w nim czasu! Oddychania smogiem, ale za to ta atmosfera!!!!
    Fajnie, że docenili nasz Kraków! A wiesz, że jest miasto w Polsce, a raczej miastko, o którym mówi się "mały Kraków"? Zgadnij jakie?
    Jestem za tym, by Sandomierz i Kazimierz nad Wisłą znalazły się na tej liście!!! Tak!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawało mi się, że mały Kraków to Zamość. Nawet hejnał tam mają...
      Sprawdziłam jednak i okazało się, że to Świdnica. Niestety nigdy tam nie byłam.
      Zamość, jak podaje wikipedia, zwany jest Padwą Północy ( nie wiem czemu musimy się do obcych miast porównywać).
      Przypomniał mi się kawał o tym jak Rosjanin jechał do Paryża, a Francuz do Moskwy i obaj wysiedli z pociągów w Warszawie, bo myśleli, że to już tu.
      Zapomniałam na liście miast magicznych umieścić Toruń, który też mi się bardzo podoba.

      Usuń