wtorek, 21 stycznia 2014

Grandmother's Day

21 stycznia obchodzimy w Polsce Dzień Babci. A jak to wygląda w krajach anglojęzycznych?
  •  W USA i Kanadzie dziadkowie i babcie mają swoje święto tego samego dnia. National       Grandparents' Day obchodzony jest w pierwszą niedzielę po święcie pracy, które przypada zawsze w pierwszy poniedziałek września. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii gdzie wspólne święto jest obchodzone w pierwszą niedzielę października.
  • Symbolem tego dnia  jest niezapominajka.
  • Oficjalnym hymnem święta jest A Song For Grandma and Grandpa https://www.youtube.com/watch?v=KjAECeBqM3s
  • W Australii dzień babci i dziadka wprowadzono dopiero w 2011 roku, a obchodzi się go  w ostatnią sobotę października.
Jak myślicie, w jakim wieku można zostać babcią? Jeśli interesuje was ile lat ma najmłodsza babcia na świecie zerknijcie tutaj: http://www.foxnews.com/health/2011/03/07/woman-23-worlds-youngest-grandmother/

3 komentarze:

  1. Moja ciotka miała 38 lat, jak została babcią! (Czyli dokładnie w tym wieku, w którym ja jestem!)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy się nie powtarzam, wywaliło mnie przed chwilą i powiedziało, że przekroczono czas....
    Dżołano, chciałam zapytać co to za bajer masz w lewym górnym rogu? Fajne, krótkie zajawki - z których niektóre i do mnie trafiają :D What is this?
    I skąd to wzięłaś? Czy z innych branży też są jakieś ciekawe cytaty?
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jeden z gadżetów ogólnie dostępnych na Bloggerze: układ -> dodaj gadżet ->od razu trzeba kliknąć na "więcej gadżetów" i szukać. Jest tego kilkaset. U góry pojawia się okienko gdzie można wpisać czego się szuka. Niestety, dla mnie stety, prawie wszystko jest po angielsku. Wpisz sobie ART i znajdziesz około 20 gadżetów, które pasują do tego hasła.
      Na temat mojego gadżetu pisałam na blogu 15 stycznia.

      Usuń