wtorek, 17 lutego 2015

Polish Your English.

Skusiłam się na zakup książki "Polish your English. Angielski z premierem" i nie żałuję.
Przyjemnie się czyta i można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Książka zawiera 52 lekcje, które były publikowane na łamach Gazety Wyborczej, po tym, jak premier Tusk obiecał podszlifować swój angielski.
Czytam tylko kiedy mam ochotę i gdzie mi się otworzy i zawsze znajdę coś, co mnie zainteresuje.
Książka zawiera przydatne idiomy, słowa wytrychy, false friends i użyteczne zwroty, które umożliwią nam prowadzenie rozmowy bez stękania ( na przykład: zwroty gotowce o filmie, o polityce, o kolacji).
 Są tu też ciekawe artykuły o brytyjskiej kulturze i komiks o inspektorze brytyjskiej policji, który łapie przestępców dzięki znajomości angielskich idiomów. Z ogromnym zainteresowaniem przeczytałam tekst " Drwal w damskich ciuchach" ( o piosenkach Monty Pythona)  i  "Angielski od kuchni".
Zdobytą wiedzę możemy przetestować przy pomocy quizów. Możemy też sprawdzić nasze predyspozycje językowe rozwiązując test "Poliglota czy miernota?" Uzyskałam w nim niezły wynik. Co ciekawe poprawnie zrobiłam zadania, w których użyto kompletnie nieznanych mi języków, jak węgierski, turecki czy portugalski,a poległam na zadaniu z czeskim, bo wydawało mi się, że rozumiem.
Dla kogo jest ta książka? Dla osób dorosłych, które znają angielski w stopniu co najmniej średniozaawansowanym. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz