poniedziałek, 27 listopada 2017

Junior Eurovision Song Contest 2017

Wczoraj obejrzałam finał dziecięcego konkursu piosenki Eurowizji. Nie jestem fanką tego widowiska, a telewizor włączyłam przez przypadek i niestety przegapiłam występ naszej reprezentantki.
Spośród wszystkich uczestników moją największą sympatię wzbudził chłopiec z Malty Gianluca Cilia - ładny głos, wdzięk i sympatyczna nieskomplikowana piosenka ( w końcu to konkurs dla dzieci). 
Okazuje się, że jak na dziesięciolatka Gianluca ma już spore osiągnięcia. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś o nim usłyszymy.
Interview with Gianluca : https://www.youtube.com/watch?v=UB3MEYrDJ_4
Gianluca Cilia (born 12 November 2007) is a Maltese child singer. He will represent Malta at the Junior Eurovision Song Contest 2017 in Tbilisi, Georgia on 26 November 2017 with a song "Dawra tond", performed in both English and Maltese.
Gianluca started to sing at the age of 6, and he takes singing and music lessons at Harmonic Ensemble. His first participation in a major competition was in 2015, taking part in Oltroceano in Palermo, winning the festival. A year later he represented Malta in an international singing festival in Romania, placing third with his song Mamma lo canto per te. In that same year he also took part in the inaugural edition of Arpeggio, in Malta, achieving the first place. (wikipedia)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz